Love Is….

Love is patient, love is kind. It does not envy, it does not boast, it is not proud.It does not dishonor others, it is not self-seeking, it is not easily angered, it keeps no record of wrongs. Love does not delight in evil but rejoices with the truth. It always protects, always trusts, always hopes, always perseveres.  Love never fails. 

1 Corinthians 13:4-8

Have you seen the tv show on Own? If not, are you insane? Do you not have a television set? There is no reason to not watch Love Is..

Point blank period.

Lets get into this post honey.

It’s a reason I’m the way I am about love. It’s mostly related to the Bible verse above. 1st Corinthians 13:4-8 is my absolute favorite and yeah, its my holy grail. I’ve based most of what I know about love off of that blueprint.

Surely Mara Brock Akil had Corinthians in mind when she created the hit tv show Love Is on the Own Network.

Chile, I’m all in.

Let me clarify.

This is my kind of show.

The storytelling and the show itself resonates with me in a plethora of ways. For starters she created this show with her husband, Salim Akil who is her business partner and its based off of their real life story. That’s the first thing that attracted me to it. Secondly, it’s speaks to who I am. How tired are we of seeing the stereotypical black male on mainstream tv playing the drug dealer, a straight up deadbeat and a loser? We are tired. It’s not our total experience and the way she writes the story is just gorgeous.

Yasir and Nuri are the characters.

They are unapologetically the shit.

Yes I said that. They are the shit.

I believe them.

I love them.

I want to be Nuri.

Hell, when I’m watching I kinda vamp into her anyway. I feel it all, as if it’s happening to me.

That fine black man Yasir, I want to have him for myself.

And… About Yasir, or the Actor that plays him, let’s just get into the magic that is Will Catlett. I’ve been a fan of him from his days on the now defunct Youtube series That Guy. Will is too believable in this role. Michelle Weaver who plays Nuri has a great chemistry with Will. They are basically two breakout stars who’ve captivated the hearts of thousands of viewers. Brand new folks making it do what it do.

Yuri and Nasir.

Unapologetically the shit.

Yes, I said it again.

There is something magical that happens when these two characters come onto the screen.

I’m going to be real transparent here for a moment. I weep from almost every episode. Listen to me now, I literally weep. For the life of me I couldn’t figure out why my reaction was that of tears. I later realized that this show made me remember love. I’ve been doing the most and had completely forgot. The gesture, the feeling, and the absolute beauty of love.

Lord help me!

I had forgotten what it’s like to be “in” love.

Dear God in heaven.

The way I’ve been carrying myself is the complete antithesis of what I’m not.

I am love. Deep feeling. Emotional to the 10th power, and oh my my my, I had forgot.

As a lover of writing, words and storytelling , this kind of show bends me in ways that I’ve always wanted to stretch but didn’t quite know how. This show is for us, by us and about us.

FUBU y’all.. Don’t worry, you’ll catch it later.

It’s bitter sweet because the next episode is the season finale and it seems as if we’ve only just begun. The good news is the show has already been renewed for a second season. Yay love!

Love Is.. the boom and the bip.

Love Is.. the creme de le creme.

Love Is a risk but the caveat is.. well it’s, love. In a world full of folly, It’s what we need today. It conquerors all. It heals all. Love never fails.

The blueprint.

Watch Love Is on Tuesday’s at 10 pm on the Own network.

Peace, love and more love,

Dee

4 comments
  1. Quwanya said:

    Wow! This Was The Most Beautifulist Way To Sum Up Love Is… FUBU! Haha! I Got It!! Btw! I Teared Up Reading This! *sucker for Love*

    • CTHU!!!! thank you for getting me boop! That’s that wonder twin Virgo stuff. ❤️❤️

  2. Yessssss to all of this! Love this show and love how you summed all these feels up! The Gemini in me can relate to Nuri so much at times. And all of the layers that are the relationship of Nuri and Yasir are so real and raw. They send me swinging each episode. Matter of fact, did you catch the last one? Man, oh man, we gotta unpack that one.

    And can I just say as a lover of Will Catlett from That Guy and First days, you just melted my heart. I swear nobody ever gets how deep my love runs for this man and his acting skills lol.

    Great post, boo! You know I love, love, love your writing.

    • Omg Dre. Of course you know about “That Guy,” and “First.” I was so addicted to those two.. the way First ended, I wanted MORE from
      Charlie and Robin!! lol.. just like I wanted more from Mike and Denise on that guy.. yes, i still remember the character names chile. I have a special love for Will because of those series. Wow sis, of course you get it ❤️

      The Love is finale had me screaming, tweeting, sweating and all that. Lol.. talk about a cliff hanger. I’m like present day Yasir is just as passionate and cray cray as back in the day Yasir. But I love him all the same.

      Thanks for your comment. I appreciate it. I promise to stick around more
      Dee

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: